• Home
  • Service & Contact
    • Over Golow
    • Vacatures
GOLOW
  • Home
  • Service & Contact
    • Over Golow
    • Vacatures

Algemene voorwaarden.

Home >  Algemene voorwaarden

Begrippen
Golow Service: de aanbieder van de website (Golow.nl) en leverancier van de Dienst, gevestigd aan het Stadionweg
37A, 3077 AR te Rotterdam en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 60100834.
Fiscaalnummer: NL8537.65.467B01 - Rekening ING BANK: NL68 INGB 0004 2121 85
​
Klant: de rechtspersoon die met Golow een overeenkomst heeft afgesloten.
 
Account: loginnaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot de Golow diensten.
 
Accountgegevens: relevante klantgegevens die Golow verzamelt en gebruikt voor de facturering, verzamelen van gebruiksgegevens.
 
Dienst: de gratis dienst en de door klant, tegen betaling, afgenomen aanvullende diensten.
 
Diensten: de online websitebuilder van Golow die via internet beschikbaar is.
 
Overeenkomst: de overeenkomst tussen Golow en Klant krachtens welke Golow de dienst zal uitvoeren.
​
Bevestiging: bevestiging per e-mail waarin staat omschreven welke Golow diensten zijn afgenomen.

​Toepasselijkheid
Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Golow en alle Overeenkomsten tussen Golow en de rechtspersoon (hierna te noemen: “Klant”)
die zich registreert op www.golow.nl  (hierna te noemen: “de website”). Eventuele door Klant aangedragen voorwaarden of uitzonderingen maken geen deel uit van de Overeenkomst.

Registratie op de Website en totstandkoming van de Overeenkomst
De Overeenkomst komt tot stand door de online aanmelding voor een Golow dienst en de acceptatie van de Algemene Voorwaarden tezamen. Daarna wordt er een bevestiging per e-mail gestuurd, dat Golow de aanmelding heeft ontvangen. Daarnaast wordt er tevens per mail een opdrachtbevestiging gestuurd. Golow behoudt zich het recht een aanmelding te weigeren of te verwijderen.

Duur en Beëindiging van de overeenkomst
Contractduur is voor onbepaalde tijd. De Klant kan maandelijks opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.

Dit dient minimaal één (1) maand voor de beëindiging te worden gemeld aan Golow per e-mail. Daarmee vervalt de afgegeven automatisch incasso. Indien er sprake is van beëindiging van de Overeenkomst na de minimale contractduur dient dit minimaal één (1) maand voor de beëindiging te worden gemeld aan Golow per e-mail of brief.

De beëindiging van de Overeenkomst zal ingaan op de laatst dag van de eerstvolgende maand na kennisgeving. Golow
is bevoegd om te allen tijde de Overeenkomst op te schorten dan wel te beëindigen. De Klant machtigt Golow tot automatische incasso, de machtiging van  automatische incasso is tijdens het geautomatiseerd bestelproces aanvaard. Facturen zullen binnen zeven (7) werkdagen na uitreiking geïncasseerd worden van het door de Klant verstrekte (post)bankrekeningnummer (IBAN nummer). Incasso is alleen mogelijk indien de Klant beschikt over een Nederlands (post)bankrekeningnummer (IBAN nummer). Indien er sprake is van beëindiging van de Overeenkomst tijdens de minimale contractduur zoals vermeld kunnen de Golow diensten worden beëindigd nadat de minimale contractduur is verstreken.


Gebruiksvoorwaarden van de Dienst
Klant zal geen informatie publiceren of aanbieden via de dienst die in strijd is met Nederlands recht. Hieronder

valt in het bijzonder maar niet uitsluitend informatie die zonder toestemming van de auteursrechthebbende(n) wordt aangeboden, informatie die smadelijk, bedreigend, beledigend, racistisch, pornografie, haatzaaiend of discriminerend is, informatie die kinderpornografie bevat en informatie die de privacy van derden schendt of een vorm van stalking oplevert, evenals hyperlinks, torrents of andere verwijzingen naar dergelijke informatie op sites van derden waar dan ook ter wereld (zelfs wanneer de informatie in de betreffende jurisdictie legaal zou zijn).
 
Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van de informatie die hij publiceert of aanbiedt via de dienst. Klant zal Golow vrijwaren voor eventuele aanspraken van derden welke verband kunnen houden met de Overeenkomst.
 
Golow hanteert een klachtenprocedure waarmee derden (“klantenservice”) een klacht kunnen indienen dat naar hun mening sprake is van een dergelijke strijd. Als een klacht naar het oordeel van Golow gerechtvaardigd is, is Golow gerechtigd het materiaal te verwijderen of ontoegankelijk te maken. Golow zal Klant informeren over het verloop

van deze procedure.

Wanneer er sprake is van mogelijk strafbare informatie, is Golow gerechtigd hiervan aangifte te doen. Golow kan hierbij alle relevante informatie over Klant overhandigen aan de bevoegde instanties en alle andere handelingen verrichten die deze instanties Golow verzoeken te verrichten in het kader van het onderzoek. Bij herhaaldelijke klachten over de door Klant aangeboden informatie is Golow gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden en/of te beëindigen met afkoopsom (bedrag komt overeen met resterende periode van Overeenkomst). Klant vrijwaart Golow voor alle schade als gevolg van bovenstaande. Golow is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook die Klant lijdt door een ingrijpen van Golow in het kader van de bevoegdheid. Klant onthoudt zich ervan overige klanten van Golow of andere internetgebruikers te hinderen of schade toe te brengen aan de servers. Het is Klant verboden processen of programma's, al dan niet via de server, op

te starten waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat zulks Golow, overige gebruikers of andere internetgebruikers hindert of schade toebrengt. Klant zal zich houden aan de algemeen aanvaarde gedragsregels
op het internet zoals vastgelegd in RFC1855 (ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1855.txt) en toekomstige aanpassingen hiervan.
Het is Klant niet toegestaan de dienst te wederverkopen en/of te wederverhuren, tenzij schriftelijk anders is

overeengekomen of dat er sprake is van reseller overeenkomst met Golow.

Golow kan een maximum stellen aan de hoeveelheid opslagruimte
die Klant mag gebruiken in het kader van de dienst. 
Bij overschrijding van dit op de Website te vinden maximum is Golow bevoegd een extra bedrag in rekening te brengen, conform de bedragen voor extra opslagruimte die op de Website worden vermeld. Geen aansprakelijkheid bestaat voor gevolgen van niet kunnen verzenden, ontvangen, opslaan of wijzigen van gegevens indien een afgesproken limiet voor opslagruimte is bereikt.

Klant verstrekt hierbij Golow een onbeperkte licentie om alle door Klant via de systemen van Golow verspreide materialen te verspreiden, op te slaan, door te geven of te kopiëren op elke door Golow geschikt geachte manier, echter uitsluitend voor zover dit redelijkerwijs nodig is ten behoeve van de nakoming van de Overeenkomst door Golow. Klant is zelf verantwoordelijk voor het naleven van de Wet bescherming persoonsgegevens bij het gebruik van de dienst. Naast de verplichtingen uit de wet is schade welke ontstaat door ondeskundigheid of het niet handelen conform bovenstaande punten voor rekening van Klant.

Uitvoering van de Dienst
Na de totstandkoming van de Overeenkomst conform  zal Golow zo spoedig mogelijk de Dienst uitvoeren conform de elektronische bestelling. Voor zover niet schriftelijk anders is overeengekomen garandeert Golow dat de Dienst naar beste kunnen wordt uitgevoerd onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap. Indien en voor zover een goede uitvoering van de dienst dit vereist, heeft Golow het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Klant is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de dienst mogelijk te maken. In het bijzonder draagt Klant er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Golow aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de dienst, tijdig aan Golow worden verstrekt. Golow heeft het recht geleverde diensten (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik daarvan te beperken, dan wel niet of slechts beperkt te leveren, indien de Klant ter zake van de Overeenkomst een verplichting jegens Golow niet na komt dan wel in strijd handelt met deze voorwaarden.

Prijswijzigingen
Prijzen zijn exclusief btw en exclusief administratiekosten en andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Facturen moeten vooraf (volgende abonnementskwartaal) binnen een periode van 7 werkdagen betaald te zijn. Prijswijzigingen worden de Klant medegedeeld. Zo’n mededeling wordt beschouwd als bekend bij en aanvaard door de Klant, zolang Golow kan bewijzen
dat de mededeling door middel van e-mail of brief naar de Klant verstuurd is. Golow
is gerechtigd alle tarieven tijdens
de duur van de Overeenkomst te veranderen. De Klant moet daar minstens drie (3) maanden van te voren van op de hoogte worden gebracht. Wanneer de prijswijzigingen zijn aangekondigd zoals genoemd, kan de Klant ervoor kiezen de Overeenkomst met de oude voorwaarden voort te zetten tot het tijdstip van inwerktreding van de wijzigingen, mits de Klant binnen het tijdsbestek van drie (3) maanden Golow door middel van een email of brief op de hoogte brengt van het bezwaar tegen de nieuwe prijzen. In dat geval wordt de Overeenkomst beschouwd als opgezegd door de Klant.

Intellectuele Eigendommen
Alle intellectuele eigendomsrechten, welke -waar en wanneer dan ook- ten aanzien van de resultaten van de Golow diensten kunnen of zullen kunnen worden uitgeoefend, berusten bij Golow. Deze rechten worden op grond van de Overeenkomst op geen enkele wijze aan Klant overgedragen. Alle rechten van intellectueel eigendom op alle krachtens

de Overeenkomst ontwikkelende of ter beschikking gestelde Golow-product, Documentatie of andere Materialen berusten uitsluitend bij Golow en/of diens licentiegevers en/of leveranciers. Een uitzonder het eigen ontwerp, hiervan berust het intellectuele eigendomsrecht bij de Klant. Klant vrijwaart Golow voor aanspraken van derden terzake van (eventuele) inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van die derden, voor zover deze aanspraken berusten op het door Golow verrichte eigen ontwerp.

Beschikbaarheid van de Dienst
Golow zal zich inspannen om ononderbroken beschikbaarheid de dienst en de Website te realiseren, maar biedt hierover geen garanties tenzij anders is overeengekomen met Klant. Golow zal zich inspannen om de door haar gebruikte software up-to-date te houden. Golow is hierbij echter afhankelijk van haar leverancier(s). Golow is gerechtigd bepaalde updates of patches niet te installeren als dit naar haar oordeel een correcte levering van de dienst niet ten goede komt. Golow zal zich inspannen om te zorgen dat Klant gebruik kan maken van de netwerken die direct of indirect verbonden zijn met de Golow diensten. Golow kan echter niet garanderen dat deze netwerken (van derden) op enig moment beschikbaar zijn.

​Golow stelt dagelijks reservekopieën (back-ups) ter beschikking aan Klant, indien dit bij de Dienst wordt aangeboden. Als dit niet het geval is, dan valt het onder de volledige verantwoordelijkheid van Klant om reservekopieën van de bij Golow opgeslagen data te maken.

Indien naar het oordeel van Golow een gevaar ontstaat voor het functioneren van de computersystemen of het netwerk van Golow of derden en/of van de dienstverlening via een netwerk, in het bijzonder door overmatig verzenden van e-mail of andere gegevens, slecht beveiligde systemen of activiteiten van virussen, trojans en vergelijkbare software, is Golow gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te voorkomen.

​Vergoedingen
In de Opdrachtbevestiging zal worden vastgelegd of op welke wijze de vergoedingen worden geïnd door Golow. Deze keuze wordt gemaakt door de Klant tijdens de bestelling van de Golow diensten. De overeengekomen tarieven luiden in Euro’s . Indien na de totstandkoming van de Overeenkomst, doch voordat het eigen ontwerp geheel is uitgevoerd, prijzen een wijziging ondergaan, blijft het tarief geldig zoals deze zijn overeengekomen ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst. 9.4. Indien door additionele wensen van Klant het eigen ontwerp op grond van de Opdrachtbevestiging moet verlenen aantoonbaar worden verzwaard c.q. uitgebreid, is er sprake van meerwerk welke voor vergoeding in aanmerking komt.

​Facturering
De wijze van facturering wordt eenmalig kenbaar gemaakt bij de online bestelling van de Golow diensten. Betaling dient door de Klant zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden binnen de overeengekomen termijn, doch in geen geval later dan zeven (7) werkdagen na de factuurdatum. De klant verzuimd te betalen binnen de vastgestelde termijn zal er herinneringskosten in rekening gebracht worden.

Indien de Klant niet binnen de boven genoemde termijnen heeft betaald is Golow gerechtigd, nadat hij Klant ten minste tweemaal heeft aangemaand te betalen (herinneringskosten 25 euro) , gerechtigd de Golow diensten op te schorten tot op de datum van algehele voldoening. Alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, die Golow maakt als gevolg van de niet-nakoming door Klant van de betalingsverplichting, komen ten laste van de Klant.

​Levertijd
Als de Klant voor de uitvoering benodigde informatie en/of materialen ter beschikking dient te stellen, dan gaat de termijn waarbinnen de werkzaamheden dienen te worden afgerond niet eerder in dan de informatie en/of materialen geheel ter beschikking zijn gesteld. Omdat de duur van het eigen ontwerp kan worden beïnvloed door allerlei factoren, zoals de kwaliteit van de informatie en/of materialen die Klant verstrekt en de medewerking die wordt verleend, zijn de termijnen waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn afgerond, slechts te beschouwen als fatale termijnen indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen. De Overeenkomst kan – tenzij vaststaat dat uitvoering blijvend onmogelijk is – door Klant de Overeenkomst ook niet of niet geheel uitvoert binnen een hem na afloop van de overeengekomen leveringstermijn schriftelijk aangezegde redelijke termijn. Ontbinding is dan toegestaan, conform het Burgerlijk Wetboek (artikel 6:265)

​Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van Golow voor directe schade geleden door Klant als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming door Golow van zijn verplichtingen onder deze Overeenkomst, daaronder uitdrukkelijk ook begrepen iedere tekortkoming in de nakoming van een met Klant overeengekomen garantieverplichting, dan wel door een onrechtmatig handelen van Golow, diens werknemers of door hem ingeschakelde derden, is per gebeurtenis dan wel een reeks van samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag, gelijk aan de vergoedingen die Klant onder deze Overeenkomst per jaar verschuldigd is (exclusief BTW). In geen geval zal echter de totale vergoeding voor directe schade meer bedragen dan EUR. 500 euro (exclusief BTW). Aansprakelijkheid van Golow voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van (bedrijfs)gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten. Buiten de genoemde gevallen rust op Golow  geen enkele aansprakelijkheid voor schade vergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd. Het genoemde maximumbedrag
komt echter te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van leidinggevend personeel van
Golow.

De aansprakelijkheid van Golow wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Golow onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, waarbij Klant Golow een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming stelt, en Golow ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten. De in gebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Golow in staat is adequaat te reageren. Golow is nimmer aansprakelijk voor schade veroorzaakt door overmacht.

Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Klant de schade binnen 30 dagen na

het ontstaan daarvan schriftelijk en aangetekend bij Golow meldt. Klant vrijwaart Golow voor alle aanspraken van derden wegens aansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in de dienst die door Klant aan een derde is geleverd en die mede bestond uit door Golow geleverde zaken, materialen of resultaten.

​Reclames
Reclames met betrekking tot de verrichtte werkzaamheden en/of factuurbedrag dienen schriftelijk, binnen zestig (60) dagen na verzenddatum van de stukken of informatie waarover Klant reclameert, dan wel binnen zestig (60) dagen na de ontdekking van het gebrek, indien Klant aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan Golow te worden kenbaar gemaakt. Reclames als in het eerste lid bedoeld, schorten de betalingsverplichting niet op. In geval van een terecht uitgebrachte reclame zal Golow de onjuistheid dan wel het gebrek kosteloosverbeteren.

​Storingen en overmacht
Golow heeft het recht om haar systemen, inclusief de Website, of gedeelten daarvan tijdelijk buiten gebruik te stellen

ten behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering daarvan. Golow zal proberen een dergelijke buitengebruikstelling zoveel mogelijk buiten kantooruren om te laten plaatsvinden en zich inspannen om Klant tijdig op de hoogte stellen van de geplande buitengebruikstelling. Golow is echter nooit aansprakelijk tot schadevergoeding voor schade in verband met zodanige buitengebruikstelling.
 
Golow heeft het recht om haar systemen, inclusief de Website, of gedeelten daarvan van tijd tot tijd aan te passen om

de functionaliteit te verbeteren en om fouten te herstellen. Indien een aanpassing leidt tot een aanzienlijke wijziging
in de functionaliteit, zal Golow zich inspannen om Klant daarvan op de hoogte stellen. Golow is niet gehouden tot enige vergoeding van schade veroorzaakt door zo’n aanpassing. Golow zal zich inspannen om in geval van het niet beschikbaar zijn van de Dienst, door storingen, onderhoud of andere oorzaken, Klant te informeren over de aard en de verwachte duur van de onderbreking.

In geval van overmacht, waaronder in ieder geval wordt verstaan storingen of uitvallen van het internet, de

telecommunicatieinfrastructuur, synflood, netwerkaanval, DoS of DDoS-attacks, stroomstoringen, binnenlandse onlusten, mobilisatie, oorlog, stremming in het vervoer, staking, uitsluiting, bedrijfsstoornissen, stagnatie in toelevering, brand, overstroming, in- en uitvoerbelemmeringen en in het geval dat Golow  door zijn eigen leveranciers, ongeacht de reden daartoe, niet tot levering in staat wordt gesteld waardoor nakoming van de Overeenkomst redelijkerwijs niet van Golow kan worden gevergd, zal de uitvoering van de Overeenkomst worden opgeschort, dan wel de Overeenkomst worden beëindigd wanneer de overmachtsituatie langer dan negentig dagen heeft geduurd, alles zonder enige verplichting tot schadevergoeding.

​Wijzigingen Algemene Voorwaarden en Overeenkomst
Golow behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Golow behoudt zich het recht voor de specificaties van de Dienst eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging op de Website van Golow en per elektronische berichtgeving. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Indien Klant een wijziging in deze voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden de Overeenkomst beëindigen tegen deze datum.

Cookie beleid  I  Disclaimer  I  Algemene voorwaarden
Golow.nl - is een onderdeel van Golow Service B.V.   -  Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017
  • Home
  • Service & Contact
    • Over Golow
    • Vacatures