Business en socialmedia Sociale media moet je inzetten om klanten te genereren. Ondernemers die sociale netwerken het beste benutten ervaren een aanzienlijke groei in omzet. Social media biedt een platform voor directe communicatie tussen je klanten, potentiële klanten en medewerkers.
De meeste bedrijven richten zich eerst op de grote spelers: Twitter, Facebook, en linkedIn. Je kunt dit ook doen als beginnende ondernemer. Maar voordat je dit doet, moet je eerst een strategie bedenken. Monitoren van socialmedia Welke gesprekken worden online gevoerd en hoe reageren mensen hierop? Dat is een essentieel onderdeel om te weten hoe je social media moet inzetten in het bedrijfsleven. Hieronder staan een aantal tools die je kunt gebruiken om te controleren wat andere gebruikers melden over jouw bedrijf en werkbranche in de sociale media: Google Alerts Google Alerts houdt je op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom je bedrijf en branche. Met Google Alerts is het mogelijk om nieuwsberichten automatisch doorgestuurd te krijgen naar je e-mailadres. Dit kan dagelijks, wekelijks en maandelijks. De service maakt gebruik van ongeveer 400 nieuwsbronnen, waaronder social media. Deze worden continu gescand. Social Mention Via deze tool kan je zoeken op zoekwoorden en zoekopdrachten verfijnen voor social media kanalen. Zoals sociale media platforms, blogs en nieuwssites. Hootsuite Dit is een handige tool waarmee je meerdere social media profielen kunt monitoren en vanuit één platform met je community (volgers) kunt communiceren.
Reacties
|
AuteurSchrijf iets over jezelf. Het hoeft niet heel uitgebreid te zijn, een overzicht is genoeg. ArchievenCategorieën |