• Home
  • Service & Contact
    • Over Golow
    • Vacatures
GOLOW
  • Home
  • Service & Contact
    • Over Golow
    • Vacatures

Alles over websites 

Wat is Google Adwords?

29/1/2016

Reacties

 
Adwords is een cruciaal onderdeel van Google. Het laat bedrijven toe promotie te maken op de Google websites. Het zijn
advertenties die berusten op zoekwoorden die een doelgroep gebruikt. Als er voor een onderwerp wordt gezocht in Google.
Als het onderwerp overeenkomt met de zoekwoorden van de advertentie,  wordt de advertentie links naast of boven
​de 'natuurlijke' zoekresultaten weergegeven. 

Google Adwords systeem

Adwords maakt gebruik van een pay-per-click systeem (afgekort PPC). Dit
wilt zeggen dat een adverteerder pas moet betalen voor zijn advertentie als
er op zijn advertentie wordt geklikt. Als adverteerder bepaal je zelf wat het maximumbedrag is dat je wilt betalen per aangeklikte advertentie. Als er verschillende adverteerders zijn voor een identieke zoekwoord, worden
de advertenties die het meeste opleveren per klik bovenaan geplaatst. 
In de praktijk betekend dit, hoe meer jij bereid bent om te betalen voor
een klik hoevaker en hoger je wordt geplaatst in de zoekresultaten. Het
is wel zo dat op basis van je zoekwoorden kan Google ​een schatting maken
van wat een adverteerder ongeveer moet betalen per klik.

Adwords budget

Een minimum bestedingsruimte heb je niet, een adverteerder kan wel een maximumbudget instellen (zoals € 5,- per dag met een maximum van € 0,10
per klik). Als je boven dit bestedingsruimte zit, wordt de advertentie automatisch verwijderd.  Het tarief voor een klik worden vastgesteld aan de hand van een online veiling. Zodra persoon in Google een zoekopdracht uitvoert wordt er automatisch een veiling uitgevoerd tussen advertenties. Van alle advertenties
die overeenkomen met de zoekopdracht wordt de advertentie positie bepaald door middel van de kwaliteitsscore en het bod.
 
De advertentie met het hoogste advertentie bod behaald niet altijd de hoogste positie. De advertentie wordt beoordeeld op hoe relevant (de kwaliteitsscore)
de advertentie voor de zoekopdracht is. Hoeveel mensen uiteindelijk op de advertentie ​klikken en de kwaliteit landingspagina (website pagina) is waar
​de advertentie naar toe verwijst.  

Adwords in praktijk

De adverteerder heeft de mogelijkheid om zelf te kiezen welke zoekwoorden gekoppeld kunnen worden aan zijn advertentie.
Hierdoor wordt de advertentie slechts getoond aan het publiek die interesse hebben in het onderwerp. Een advertentie kan
ook regionaal worden ingesteld, aan de hand van het IP-adres worden advertenties getoond.
Reacties
comments powered by Disqus
Cookie beleid  I  Disclaimer  I  Algemene voorwaarden
Golow.nl - is een onderdeel van Golow Service B.V.   -  Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017
  • Home
  • Service & Contact
    • Over Golow
    • Vacatures